Kenjik
Administrator
Dołączył: 18 Gru 2008
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:42, 26 Kwi 2009 Temat postu: Zasady |
|
|
Piszę tutaj na razie pojedyncze zasady. W miarę przypływu czasu będę dodawał nowe. A ja robię EDIT (GARY)
ATRYBUTY:
Atak:(A) Reprezentuje siłę ataku danej jednostki. Najniższa wartość 0, najwyższa 3.
Obrona:(O) Reprezentuje obronę jednostki. Najniższa wartość 0, najwyższa 3.
Szybkość: (Sz) Mierzona w centymetrach. Później powiem więcej.
Życie: (Ż): Punkty życia danej jednostki. Podstawowe jednostki mają wartość 1. Najtwardsze urgale mają wartość dwa. Bohaterzy powiem potem.
Strzelectwo: (Strz) Posiadają go tylko postacie strzelające. Określa celność i siłę strzałów. Resztę powiem później.
PUNKTACJA:
A: 0>1p , 1>2p , 2>4p , 3>7p
O: 0>1p , 1>2p , 2>4p , 3>7p
Ż: 1>1p , 2(kawaleria)>3p , 2(Urgale)>4p
Możliwość ataku z dystansu>2p
Strzelectwo
2>4p , (>48cm Trafienia 6, >32 cm Trafienia 5,6, >24cm 4,5,6)
1>2p , (>32 cm Trafienia 6, >24 cm Trafienia 5,6 )
0>0p , (>16cm Trafienia 6, >8 cm Trafienia 5,6)
EDIT by Gary : oraz edit by Kenjik
Dla Łucznika ( posiada tylko łuk )
Trafienie= jak wyżej (w tabeli punktowej)
Jeśli przeciwnik jest w walce z twoją jednostką/sojusznikiem rzut k6. 1,2- trafiłeś swojego, 3,4,5,6- trafiłeś przeciwnika. Jeśli cel strzału nie walczy pomijamy ten rzut.
Zabicie przeciwnika = ( k6 + strzelectwo +bonusy) - (k6 + obrona przeciwnika + jego bonusy )
Walka:
Walka 2 jednostek: gracz, który pierwszy ruszał się w fazie ruchu rzuca k6 i dodaje atak. Przeciwnik rzuca k6 i dodaje obronę. Jeśli atakujący wyrzucił więcej podczas testu trafił i rzuca jeszcze raz. 1,2,3-nic, 4-przeciwnik leży i nie posiada fazy ruchu w następnej turze, 5,6- przeciwnik ginie. Następnie przeciwnik tak samo rzuca kością na atak, potem na to czy zabił (oczywiście jak już padł od ciosu gracza pierwszego, to nie walczy ).
Walka 3 i więcej jednostek przebiega tak samo jak wyżej, jednak każda jednostka posiada swoją kość i rzuca nią.
Posiadanie piki: 1p
edit by GARY:
Każda rasa powinna posiadac:
- standardową jednostkę
- jednostkę elitarną ( po prostu trochę lepszą )
- kawalerię ( opcjonalnie * )
- bohatera/ów ( statystyki poszczególnych bohaterów obgadamy na spotkaniu )
- jednostki specjalne ( np. pikinier, topornik, łucznik [ każda ma inne plusy i minusy] )
* Kawaleria - Chodzi mi o to , że np. Urgale nie mają kawalerii, tylko swoją elitę Kulli , którzy robią za jednostkę elitarną i kawalerię ( biegną tak samo szybko jak konie ). U elfów jest tak samo, też nie ma kawalerii. A widzieliście kiedyś krasnoluda galopującego na koniu przez łąki i lasy? ( Tak, ja też widziałem, ale mniejsza o to ).
FRAKCJE :
Każdy gracz ma wybraną swoją frakcję, którą tworzy.
Istnieją:
- Elfy ( Kacper )
- Krasnoludy ( Michał Warchał )
- Vardeni ( Gary )
- tzw. Źli ludzie ( Andrzej K. ) ( Czyli wszyscy ludzie oprócz Vardenów pomijając tubylców )
- Urgale ( Michał Cempla )
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kenjik dnia Wto 21:11, 28 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|